SALAHKAH HIBURAN - HASLIZA SAYANG HASLIZA SAYANG: SALAHKAH HIBURAN

Saturday, December 21, 2019

SALAHKAH HIBURAN

"Kak Za, saya minta maaf sebab pasang lagu".

Aloh lah. Jangan la gitu dik. Malu che kak. Jangan la menilai dan anggap che kak bagaikan wanita solehah terakhir atas muka bumi ni.

Che kak manusia biasa yang juga sukakan hiburan. Che kak juga suka dengar dan nyanyi lagu sorang-sorang walaupun suara sumbang yak amat. Che kak layan juga lagu rock dan rap hip hop. Pasang radio kuat2 dalam kereta, haaa layan la sorang2. Lepas tu, kalau ambulan lalu, haaa faham la sendiri.

Hiburan tak salah, dik. Kita kena tahu apa yang boleh dan tidak boleh. Kalau layan hiburan sampai dah tertinggal solat atau melewatkan solat, itu yang salah. Salah mandatori lagi. 

Minat kat artis, jangan sampai hilang malu seorang wanita. Contohnya sampai berpeluk2 dan menjerit2 histeria apabila tengok artis kesukaan kita. Jangan la sampai terlompat2 bagaikan kera kena sambal belacan. Cukup je setakat kita minat lagu2 dan keperibadian artis yang boleh dijadikan contoh dan tauladan. 

Apabila mak dan ayah panggil kita, kenalah menyahut panggilan mak dan ayah dengan sopan. Janganlah tak dilayan atau marah sebab kononnya ganggu kita tengah feeling layan K-Pop.

Apabila kita nak pergi tengok artis kita menyanyi, jangan la berdua-duaan dengan lelaki yang akan menyebabkan nafsu tercas. 

Apabila kita takde duit nak beli tiket konsert atau CD, jangan la dipaksa mak ayah bagi duit walhal kita tahu mak ayah bukan orang kaya.  Jangan sesekali ye dik menganiayai mak dan ayah.

Siang malam duk jamming. Jiran2 kita yang ada anak kecil, orang tua, orang sakit, orang penat baru balik kerja, sakit hati dengar kita melalak bagaikan nak pecah rumah. Kalau dah berbakat, pergi la kat mana2 studio. Kau jamming la sepuas-puasnya.




No comments:

Post a Comment

HASLIZA SAYANG © . Designed by MaisarahSidi.com