PERBELANJAAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN - HASLIZA SAYANG HASLIZA SAYANG: PERBELANJAAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN

Tuesday, January 5, 2016

PERBELANJAAN KEPERLUAN PERSEKOLAHAN

Masih belum terlewat Kak Za nak cerita perihal persekolahan.. Bulan lepas, dalam ada takde duit pun, alhamdulillah dapat juga beli semua keperluan persekolahan termasuk bayar yuran anak-anak..

4 orang anak bersekolah rendah dan seorang tadika. Terasa juga bebanannya.. Tapi demi anak-anak, kita sebagai ibubapa tentulah akan buat yang terbaik untuk mereka.. Yuran tadika pun tak kalah juga dengan yuran sekolah..

Dari dulu lagi suami yang uruskan segala keperluan sekolah anak-anak..


Tahun ni kami tak dapat dah bantuan persekolahan RM100.. Bukan rezeki kami.. Redha.. Tapi sedih juga la.. Sedih bukan sebab peribadi.. Tapi sebabnya syarat pendapatan seisi rumah RM3000 ke bawah.. Untung bagi yang mempunyai anak seorang je..  Bagaimana pula dengan pendapatan RM3010 tapi mempunyai tanggungan yang ramai? Penting juga la perkapita di ambil kira..

Apa khabar klien2 Kak Za? Klien Kak Za ni terdiri daripada ibu tunggal, balu, anak-anak yatim dan piatu, suami atau ketua keluarga yang sakit dan tidak mampu untuk bekerja dan orang miskin.. Golongan ni yang masih mempunyai tanggungan terutama anak yang masih bersekolah dan kecil..

Kak Za dapat rasakan betapa peritnya mereka nak sediakan semua keperluan persekolahan anak mereka.. Sedikit sebanyak bantuan bulanan bagi skim BKK dengan kadar RM100 hingga maksimum RM450 dapat meringankan bebanan mereka..

Besar impian Kak Za nak tengok anak-anak klien Kak Za ni berjaya menjadi seorang insan walaupun miskin dan dhaif..

Gunakan sebaik-baik duit bantuan sama ada bantuan bulanan JKM, persekolahan atau BRIM untuk keperluan anak-anak..

HASLIZA SAYANG © . Designed by MaisarahSidi.com