40 TAHUN - HASLIZA SAYANG HASLIZA SAYANG: 40 TAHUN

Tuesday, February 12, 2019

40 TAHUN

Alhamdulillah, esok kena renew lesen memandu. Post sini dulu sebelum g pejabat pos pagi esok.

Genap usia 40 tahun. Syukur dengan nikmat Allah sepanjang hidup atas muka bumi Allah ni. Tak terhitung rezeki dari Allah. Nikmat mana lagi yang nak didustai.




Teringat perbualan dengan rakan sekerja. Katanya che kak untung dan bertuah pada usia 40 tahun, banyak nikmat yang che kak dah dapat. Antara senarainya,

Allah bagi suami yang tahu menjalankan tanggungjawabnya.

Allah bagi anak yang sihat seramai 7 orang walaupun buku pink bertanda stiker merah sebab history pembedahan jantung masa darjah 5 (tahun 1990).

Allah bagi kerja tetap sebagai kakitangan JKM. Dapat gaji setiap bulan. Sambil jual susu kambing pada waktu lapang. Melalui kerja ni che kak rasa insaf dan sentiasa bersyukur.

Allah bagi jejak kaki ke bumi Mekah dan Madinah melalui rezeki asnaf. Tumpang rezeki orang. Tak termimpi dapat pergi ke Mekah secepat ini sebab buku tabung haji tak penuh-penuh pun. 😁

Ada kawan yang sentiasa support che kak ketika che kak down. Nampak macam takde orang nak kawan dengan che kak. Tapi masa che kak memerlukan pertolongan, Allah tetap hadirkan insan yang bernama kawan.

Ada adik beradik yang tak pernah nak berhutang dengan che kak pun satu rahmat. 😆

Ada ma yang sentiasa doakan kejayaan anak-anaknya. Ada ayah yang hebat walaupun jodoh dengan ma tak panjang.

Ada mak dan ayah mertua, adik ipar dan biras yang baik.

Ish dah lah tu. Kata nak remind untuk renew lesen memandu je.





No comments:

Post a Comment

HASLIZA SAYANG © . Designed by MaisarahSidi.com