TEMPOH BEKERJA BUKAN BERMAKNA KITA BERPENGALAMAN - HASLIZA SAYANG HASLIZA SAYANG: TEMPOH BEKERJA BUKAN BERMAKNA KITA BERPENGALAMAN

Monday, July 18, 2022

TEMPOH BEKERJA BUKAN BERMAKNA KITA BERPENGALAMAN

 

Fuh lega sikit hari ni sebab dah siap draf laporan sosial untuk kes di bawah Akta Orang-Orang Papa 1977. Boleh la tido dengan lena sikit sementara menanti hari kena hadir ke mahkamah nanti. Skala lega tu di tahap 6/10😝.

Lega sebab mantan dan boss tolong semak dan tambahbaik isi laporan.

Selagi tak siap tu, terbawa-bawa dalam mimpi.🤦

Haaa nak buat laporan formal berbeza dengan kau nak karang untuk fesbuk. Fesbuk tak pe la kau nak tulis macamana pun. Ikut suka hati kau je.

Amboi che kak, kemain engkau nak cerita dalam fesbuk🤦🤭🤣🤣. Orang lain handle berpuluh-puluh kes sekali harung,  relax je. Takde pun nak kecoh-kecoh macam che kak ni ha😝.

Ala awakkk, Syok sendiri menulis pun lantak la.😝

Macam biasa la che kak tulis ni sebab sebagai kenangan. Seksok seksok dah pencen, memori fesbuk duk ulang tayang, masa  tu la datangnya rasa manis sebuah kenangan dan pengalaman. Itu pun kalau fesbuk ada lagi la 20, 30 tahun akan datang.

Okey la. Berbalik pada cerita laporan tadi. Nak habaq , che kak jadi anxiety sejak hari pertama terima kes ni.

Walaupun dah kerja selama 20 tahun, ni lah first time che kak handle kes bawah akta ni.

Untuk siapkan satu laporan kes pun, banyak rujuk akta, garis panduan, contoh laporan fail terdahulu, sentiasa bertanya mantan penyelaras unit PU dan boss. Nasib baik la depa sentiasa membantu.

Kawan-kawan lain pun banyak membantu juga secara tak langsung. Contohnya macamana nak submit permohonan kes ke mahkamah melalui online. Maklum la semua sekarang ni online.

Nak habaqnya walaupun satu kes je, berpeluh mau siapkan.

Insaf dah weiii. Lain kali jangan duk kecam staf lain kalau diorang kata tak banyak kes dalam senarai tugas unit diorang. Complicated weiiii.

Lagi satu, walaupun kita dah lama bekerja dalam jabatan, itu bukan bermakna kita dah tahu semua tugas yang ada. Selagi kita tak buat dan hadap, selagi tu la kita bukan dikira orang yang berpengalaman.

No comments:

Post a Comment

HASLIZA SAYANG © . Designed by MaisarahSidi.com